25 minuter


Någonting rycker i mig. I mina fingrar, i mina tår. Ögonen är slutna och tappert försöker jag hålla fast vid sömnen, hårt. Blodet börjar pulsera i mina lemmar, som en explosion av trummor. Jag slår upp ögonen och glimtar på mobilklockan. 08.50.

FAAAAAAAAAAAAAAN!!!!

Jag börjar om tjugofem minuter.

Men jag hann, trots allt. Med ett anteckningsblock i ena handen och kylan bitandes i kinderna hann jag till den obligatoriska lektionen. Endast fem minuter sent.

Jag lyckas alltid försova mig till de obligatoriska momenten. Just de obligatoriska... Det är bara ren otur...

Men nu ska jag faktiskt borsta tänderna och göra allt det där andra som annars rent traditionellt brukar ske innan man går iväg till skolan. Sen hem till ödebygden björklinge - min mor fyller år, sedan Dr. Who hemma hos Linnea - Riktigt galet taggad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0