När det börjar töa

Det är med en stark oro i kroppen jag cyklar igenom Uppsala innerstads trängre gator. Istapparna hänger ned ifrån takrännorna och det är bara en tidsfråga tills att de kommer är falla. Samtidigt hörs det hur det knakar när cykeln rullar fram längs de isbetäckta gatorna. Den håller på att spricka. Våren är påväg, måhända, men min entusiasm är inte påtaglig.

Foto: Mackmyra Svensk Whisky

Med våren kommer även allt det andra. Lyckokänslan i kroppen som i söndags var mer än sprundlande och idag långt, långt borta. Visst längtar vissa delar av mig efter vårvindarna, efter luften som smakar dam, efter krokusar, snödroppar, fågelsång och knoppar, men en stor del våndas. Inte bara för den påtvingade lyckokänslan utan för med våren kommer sommaren.

Sommaren där jag fortfarande inte har något jobb. Där jag kommer stå helt handlös utan någon som helst ekonomisk trygghet. En massa planer som inte kommer kunna genomföras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0