NEGATIVA JONER

En av sakerna jag shoppade i London var en såkallad Ionwatch. Det är klocka i silikon med inbyggda titanstavar som avger negativa joner. Detta kan låte jättekonstigt, men faktiskt är det så att negativa joner är bra för oss, av en massa olika anledningar!!

Bl.a.  hjälper de till att
  • öka syrehalten i blodet - vilket är bra emot trötthet och fysisk utmattning.
  • "normaliserar hjärnans funktion" - vilket hjälper dig bli lugnar och mer avslappnad
  • Öka ämnesomsättningen!
  • Stäker immunsystemet
  • Hjälper spända nerver slappna av
  • Föryngrar och vitaliserar kroppens alla system och celler!
Källa

Min ser ut såhär, men den finns i alla möjliga tänkbara färger och man kan fixa egna skins och liknande utsmyckning till dem.
Jag kan inte säga så mycket om ifall min hälsa har blivit bättre, eller om mina celler blivit yngre, trots att jag har haft den på handleden i snart en vecka - men jag kan faktiskt påstå, utan att ljuga, att de dagar jag har den på mig är jag gladare och piggare än de dagar jag lämnat den hemma! Placeboeffekt, vem vet, men helt klart värt att testa!

Jag har inte sett dem i någon affär här i Sverige än, men ifall man vill hitta någon så föreslår jag att man besöker hälso- och sport affärer. Annars finns de att köpa här, men då kostar den 239 kronor!
Ifall man känner sig fattig, så finns det även en modell utan klocka, alltså bara ett plastband, som ska gå att beställa från internet. Det kostade ungefär 99 kronor om jag minns rätt. Jag kommer tyvärr dock inte ihåg vart jag såg det nånstans.

Visst älskar man knep som gör att man mår bättre utan att faktiskt behöva göra någonting!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0