The last of the "bloggs"

Så nu hamnade jag på något vis här. Här mitt i bland blogg.se trista stilmallar (vilket innebär att jag kommer bli tvungen att lära mig html igen) och helt vilsen, eventuellt bortglömd i bloggdjungeln. Men det gör ingenting. Bloggen som fenomen kom in i våra liv för bara ett par år sedan och den har påverkat dagens syn på media. Men som med allting annat nytt fräscht och revolutionerade så är även bloggen som fenomen och instrument döende.

Vi kräver någonting nytt. Vi som informationsmottagare har börjat bli för vana vid bloggen, den kan inte skrämma oss längre, eller väcka starka känslor. Det går inte längre att vara för personlig på internetet. Det är alltid någon annan som är värre. Så vi börjar gå tillbaka, tillbaka till anonymiteten.

Men som ett spår av vad som varit är denna bloggen tänkt att formulera sig, fundera sig och beklaga sig kring de flesta fenomen som dess författarinna ställs inför. Båda personligt och i allmänhet. Får se hur lång tid det tar innan jag börjar författa dödsrunan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0