bara ingenting, som vanligt

Söndag, eftermiddag, en tvättmaskin som borde fyllas, ett rum som BORDE städas, en halvtrashig nittonåring som borde duschas.... Men jag trivs rätt så bra ändå, trots alla borden.

Solen skiner och jag tänker inte gneomföra någonting. Bara vara i nån timme till. Sen blir det till att åka ut till familjen, dricka kaffe och äta tårta och fira att pappa börjar bli vuxen.

Lillasyster ska egentligen firas hon också, men det tänker jag bojkotta och istället planera in något mer fantastiskt till hennes egentliga födelsedag.
Ingen borde behöva dela födelsedag med sin pappa, det är inte riktigt rättvist.

Sitter även och funderar på att fly Uppsala ett par dagar. Det börjar närma sig tenta och jag är verkligen inte redo. Och i Uppsala finns det lite för många distraktioner. Så istället blir det nog till att packa weekendväskan på tisdag kväll, fylld med skorpor, riskakor och rödvin, lite övningsmaterial till tentan och sätta mig på tåget till Gävle.

Där borde jag kanske finna lite pluggro, vem vet.


Utöver det, mitt humör är sådär fantastiskt fortfarande, men tänker nog sluta tänka på det nu, annars kommer det säkerligen sina...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0