Ibland blir det bara

Okej... TYSTNAD... FOKUS, fokusera, FOKUSERA!!!!

Men det går inte. Jag vill göra något, jag vill göra något riktigt skoj, tyvärr. För problemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill göra. FAST helst vill jag göra det nu, nu, nu. Försökta förklara det här för Ida igår i telefon. Hon blev stum, sen kallade hon mig knäpp. Eller det kanske var jag som kallade mig knäpp.

Men huvudet är helt upp-och-ned. Det är som om jag vore ett litet barn i en leksaksaffär. Jag får välja EN sak att leka med, vilket, på grund av förvirring, leder till att jag inte vill leka i överhuvudtaget... Det kommer sluta med att jag leker med mammas kastruller när jag kommer hem.



Känner ni igen känslan, förvirringen. Den här morgonen har jag tappat bort min mobil 3 ggr, min kalender en gång, min mössa 2 gånger och min tändare fem gånger.

Detta är inte normalt.

Men varför är det såhär? Och nej, jag är inte gravid, var inte så oroliga. Och varför är de det som folk först tänker på?? Nej men det kan ni stryka. Är det den tiden på månaden? Jo visserligen, men jag brukar inte bli såhär. Det är som att jag försökt fått in mer i huvudet, känt mer känslor, gjort mer saker än vad mitt psyke faktiskt klarar av. Inte så pass att jag har gått in i väggen, nej inte alls så. Snarare så att jag är lite överhettad.

Ni vet när det är varmt, fruktansvärt varmt ute och huvudet blir sådär tungt. Högtryck på grund av att det snart ska åska. Då säger man konstiga saker, och motoriken blir lite knasig.

Och det är typ så det är. Mentalt högtryck!!

Vad bra! Då ringer jag och sjukanmäler mig på grund av metalt högtryck.

Mimmi: Hej, jag skulle vilja sjukanmäla mig idag.
Sjukanmälningsperson: Jasså hm, jag vet inte, varför då?
Mimmi: Jo jag leder av mentalt högtryck och borde inte utsättas för nya intryck.
Sjukanmälningsperson: Hmmm är du säker på att du inte hittar på nu?
Mimmi: Jo helt säker, det är en sjukdom, det är till och med farligt för mig att prata med dig i telefon, jag kanske exploderar.
Sjukanmälningsperson: Jissenamen, självklart lilla vän ska du få vara hemma idag. Stäng av tvn och datorn och lägg dig ner under täcket och prata inte med någon på hela dagen! Krya på dig.
Mimmi: Jo det ska jag göra, tack så mycket =)


Okej, mina erfaranheter av sjukanmälningar brukar vara telefonsvarare (kan numret till min gamla skola fortfarande utantill) eller irriterade chefer. Nu kan jag inte sjukanmäla mig. Det vore riktigt dumt att göra det. Har en föreläsning idag =) tror jag.... Som jag nog borde börja åka till. Om exakt 7 minuter...

Ha en trevlig dag allihopa !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0