Så j*vla sliten

Nu är juluppehållet och den sista veckan på första terminen har precis börjat. Det där var en underlig mening. Nåja idag var jag på Blåsenhus för första gången. Den där enorma nyafödda byggnaden med Botaniska trädgården. Väldigt ljus, väldigt fräsch, men jag ska bara gå där två dagar till sen ska jag byta institution till Nordiska Språk på måndag.

Jag ska börja läsa svenska nämligen och jag misstänker att jag kommer börja med grammatiken. Så jag kanske äntligen kommer lära mig att stava, vem vet?

Gick upp halv 8 i morse, klockan 4 i morse hade jag fortfarande inte gått och lagt mig. Så just nu är jag trött. Riktigt trött. Men jag har texter att läsa inför seminariet imorgon och ett gapande tomt Worddokument som vill fyllas med en massa tecken och krummelurer.
(Något mer än så kan man inte förvänta sig av ett PM som blir skriver after hours)

Men här är musiken i gång iallafall och jag tänker inte vara bitter eller nedstämd, bättre att köra på och förhoppningsvis blir klar snart!

<- Bara lite trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0