Mikaela vs Grammatik & Bolander - the revenge of svenska 1

Insparken börjar nå sitt slut. Reccerna är insparkade och klara att klara sig själva och vi faddrar kommer att stå ensamma med hjälpvilla hjärtan utan någon att ta hand. Gråter stora floder på insidan.

Fast fy skäms på mig. Har missat flera tillfällen nu. Istället häckade jag i Linköping, pluggade och sov. Uselt av mig. Men idag blir de till att de träffa det alla igen **Happiness**

Nåja det är fantastiskt och fasansfullt på samma gång.

Nu till ett ämne som bara är fasansfullt.

Jag är en jävla häcklare!!!

Vems idé var det att bli svensklärare? Jo vad bra. Hoppa direkt från gymnasiet? Bra idé, finns inga jobb, jag vill ju bli lärare, gör det på en gång!!!! Jättenöjd med mitt val, jättestolt över mig själv, jätteirriterad på mig själv.


Vad an detta?
Jo jag har en uppgift...
(dessa förekommer i blandad form på universitetet och dem ska du göra. De kanske inte alltid känns jätteviktiga, men ifall du inte gör dem får du inte godkänt och du kan få indraget CSN eller inte få fortsätta på nästa kurs)
... en uppgift i grammatisk analys av en elevtext. Är roligare än vad det låter, i allafall för en blivande svensklärares hjärta, men, men, MEN!!!
Jag kan inte. Har glömt bort precis alla grammatik jag någonsin lärt mig. Jag ser vad som är fel, men inte vad felet beror på.
Men andra ord ligger jag nog på en gymnasieelevsnivå just nu när det gäller grammatiken. Och jag ska låtsas att jag kan analysera deras skriftliga arbeten....

SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCCCCKKKKKKKKKKKK JAG ÄR USEL....

Fast i försig....

Läser inte jag en viss utbildning som ska hjälpa mig med det här. Ligger det inte en drös böcker i min hylla som borde förklara hur man gör... (BOLANDER STIRRAR PÅ MIG JUST NU, DUMMA RÖDA SLITNA BOKRYGG)
Borde jag kanske ta ett djupt andetag, sätta på kaffebryggaren och börja läsa istället för att klaga och säga att jag inte kan, när jag nästan säker faktiskt kan. Blev ju faktiskt godkänd på svenska 1 (Antagligen hehe) så jag borde ju kunna det här... Och jag har en IQ över 70 (förhoppningsvis) så jag borde i annat fall kunna läsa mig till det....

Nej nu skiter jag i mig själv, dricker lite kaffe och öppnar lite böcker. Det krävs faktiskt lite mer än intutition att bli lärare. Vem hade kunnat ana?

CIIIIIIIIAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0